tisdag 1 december 2009

Välkomna till Retropingvinen!


Nu sätter vi igång!


Jag heter som sagt Sophie och är 27år. I grunden är jag kock men insåg redan efter min första lilla vildings födelse att detta med kvällsjobb inte skulle funka... Men vi kämpade på och vi fick vårt andra barn och tänkte väl att "det ordnar sig"... 3 månader efter jag hade börjat jobba igen skar jag mig illa i handen på jobbet och blev sjukskriven 3 månader.. Det var verkligen ett välbehövt break efter 2 tuffa år med pusslande, trots att en hand som inte får belastas och en liten på 6 månader och en på 2,5 år inte är någon vinnande kombo..


I alla fall fick jag inspiration till butiken!


MIN DRÖM gick i uppfyllelse när jag gick förbi en liten frisersalong som skulle flytta och behövde nån som tog över kontraktet!


Kontraktet skrevs och en lång väntan började. Men så i förrgår kväll fick jag nycklarna i min hand och lokalen är vår!

Nu kör vi!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar