tisdag 20 april 2010

Mycket att göra..

Hej alla!
Jag vet, det börjar bli lite tröttsamt att läsa att jag har häcken full... Men så är det faktiskt! Butiken rullar och jag bara handlar och handlar! Ha Ha! Det blir mycket loppisar nu på helgerna. Massor av nya saker och kläder till butiken. Och till mig förstås! Än har bara loppissäsongen varit igång ett par veckor, men jag har redan handlat massor av tyger, böcker, leksaker till barnen (..och till mig, samlar ju lite...), och kläder till mig själv. På bilden har vi en skörd från en och samma secondhandbutiksförmiddag. Malmö ÄR en bra stad för oss som gillar sånthär! Jag tycker ofta att det känns som att det bara är jag som handlar på sånna ställen.. Om man tänker på hur mycket fint man hittar.

3 fina böcker, inte ens lästa, om sömnad från 70-talet, en hjärtkudde och en helt ny väldigt 70-talig duk, 100kr!
Igår organiserade jag om alla mina tyger efter färger och man kan ju tro att jag kanske skulle bli lite inpirerad.. Men jag fick snarare lite panik över att jag inte syr mer! Det är lite som ett gift, att leta tyger, man bara måste ha mer. Men om jag hittar fler så blir det antingen Tradera för det eller för ett gammalt. Ett in - ett ut! Så håll utkik, jag heter Tant Grön där också!
Har länge tänkt skriva om mitt samlande, lite som ett gift det också.. Ha ha! jag samlar lite på leksaker, främst Fisher Price från 70-talet och tidigare, men ibland köper jag andra plast- och träleksaker, t.ex chicco och brio. Nästan uteslutet blir det leksaker som jag hittar på loppisar. har handlat 2 saker på Tradera, men jag ångrar det bittert eftersom det blev så dyrt. Jag gillar liksom att fynda, det finns inga must-have´s i min samling, men ibland drömmer man ju om att hitta vissa grejor på loppis. Mitt senaste fynd är en Fisher Price Jack-in-a-box från 70-talet som jag gav 20 spänn för!
Sitter i butiken nu, så det får bli bilder en annan gång.
Ha en underbar vecka!
Kram Sophie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar