torsdag 6 maj 2010

Underbara 70-talare!

Hej alla retrolovers!
Massor med nya kläder, skor och leksaker i butiken har tagit tid från bloggandet. Men I´m back!
Fick en riktig inspirationsinjektion i morse när symaskinen åkte fram igen för att färdigställa en beställning. Kändes som ett måste men fick verkligen vändning när jag efter mycket sprättande äntligen fick fram en mössa som blev perfekt! Nu blir det fler tunna vändbara mössor till butiken. Det kommer förmodligen lite andra grejor också! Kanske nån filt eller påslakanset. Har inte det riktigt färdigt i huvudet än.

Sommaren känns nära när folk letar här efter sandaler och shorts till barnen! Men tittar man ut är man inte lika övertygad. Det blåser galet här i Malmö idag! Och kallt är det!
Jag ska verkligen börja fota alla saker jag köper på mina loppisrundor! Mycket går in och ut ur dörren här direkt, men det är ju kul att komma igår fynden.
I fortsättningen kommer ni att kunna se sakerna här på bloggen innan jag lägger ut dom i butiken. Ett bra sätt för er som läser bloggen och brukar komma till butiken att lägga vantarna på godbitarna!
För ett par timmar sen kom en dam i mer denna underbara dock-sittvagn från Emmaljunga. Hon berättade att den köptes till hennes dotter på Kronprinsens leksaker 1969! Det är så kul att höra historier bakom tycker jag. Retro har liv, men så mycket mer när man får höra sånt här!
CentreraKostar 599kr (inte en skråma, men pyttelite rost)

I förrgår fick jag in denna underbara 70-talsvagn till butiken.
Stor modell med platta som man kan ställa så barnet kan sitta upp.

Kostar 2799kr




Till slut, snälla du Louise, som köpte den söta gröna Emmaljunga-vagnen, kan du inte ta ett foto på den och skicka till mig!

Ha det bäst!
Kram Sophie


1 kommentar:

  1. Åhhh, hade jag haft knodd på väg så hade jag kastat mig hela vägen till Malmö! Vilken härlig vagn till en liten bebbe.
    Dockvagnen var också väldans ljusig, påminner om den jag hade som barn som fick stå lite som förlaga till den jag klädde om till min E. Rött är sött, grönt är skönt =)

    SvaraRadera